Jellow, its me

 

Ben je op zoek naar een orgineel en gezond toetje. Dan is deze chiapudding ideaal. Super makkelijk en vol gezonde vetten en eiwitten.

Wel even een paar uur van tevoren klaarmaken, maar dan hoef je er ook niet meer naar om te kijken.

Laat vooral even weten of je het lekker vond.

 

Eet smakelijk!

 

 

Kokos-Chia pudding

Wanneer chaizaadjes in aanraking komen met vocht, nemen de zaadjes een gelei-achtige structuur aan. Hierdoor kan je er perfecte jellow-pudding van maken.

Course Dessert
Prep Time 5 minutes
wacht tijd 5 hours
Servings 2 personen
Calories 230 kcal

Ingredients

  • 250 ml kokosmelk
  • 25 gram chiazaadjes
  • paar druppels (zelfgemaakt) vanille extract
  • 1 theelepel honing
  • wat vers fruit

Instructions

  1. Meng alle ingrediƫnten in een kom en roer totdat de honing is opgelost

  2. Verdeel het mengsel over 2 schaaltjes of glaasjes en zet deze in de koelkast

  3. Roer het mengel elke 10 a 15 minuten even om zodat de zaadjes niet op de bodem blijven liggen, maar verdeeld zijn over de melk.

  4. Als je merkt dat de zaadjes op hun plek blijven laat je het minstens 3 uur (liever langer) opstijven in de koelkast.

  5. Serveer de pudding met een lekkere topping van vers fruit en eet smakelijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *