Mijn transformatie

Mijn transformatie

-29 JULI 2016- vs -29 JULI 2017-

Toen ik deze foto van mezelf in 2016 voor het eerst zag… schrok ik me rot. Zo zag ik mezelf helemaal niet in de spiegel, ik wist heus wel dat het getal op de weegschaal wees op een ongezond lichaam, maar toch zat ik in een soort van ontkenning die ik tegen beter weten in ‘acceptatie’ noemde.
Dit was de eerste verjaardag van onze jongste dochter, mijn ongezonde gewicht noemde ik liefkozend zwangerschapskilo’s. Maar op dit feestje voelde ik me¬†onprettig in mijn lichaam, ik had er last van.

foto van Linda van Rijnsbergen Gewichtsconsulent040.

Zoetstoffen

Zoetstoffen, iedereen heeft er wel een mening over.

Wanneer je veel frisdrank drinkt, is een light variant prima als vervanger en bij het afbouwen en wennen aan het drinken van bijv. water of thee. (omdat de effecten op gezondheid nog onbekend zijn adviseer ik max. 3 glazen per dag).

Bij het drinken van light drank, of eten van producten met zoetstoffen neemt wel de zin in meer zoet toe, en kan het lastig zijn om deze cravings te weerstaan! (net zoals bij gewone suiker dus)
Kies als dorstlesser het liefst lekker water.
En als je af en toe een cola’tje neemt, geniet er dan ook echt van!

In de uitzending van NPO focus word je kennis over zoetstoffen even flink bijgespijkerd! Kijken dus!